Monday, May 25, 2009

Industrii pe val (val pe industrii)

Cicătelea există şapte industrii care o duc bine în vreme de criză. Am citit asta pe yahoo şi am vrut să analizez dacă mi se aplică şi mie sau nu.

1) Reparaţiile de case şi reparaţiile maşini – prima jumătate ar trebui să mi se aplice, a doua jumătate nu, pentru că maşina se repară cu specialişti din surse proprii gospodăriei, slavă Domnului.

2) Supermarketurile – se spune că acum le merge mai bine, mai multă lume mănâncă şi pe acasă, as opposed cu să iasă toată ziua şi noaptea la restaurant. Aici e şi da şi nu, noi n-am redus decât puţin ieşirile la restaurantele chinezeşti şi tailandeze. Ooo, I love Thai food, şi am un restaurant aproape de servici, balsam. Merg cam o dată pe săptămână dar îmi iau mâncare carry-out. Acolo am scris un text drăguţ despre una dintre băuturile lor, numită sparkling grape juice, dar din păcate am pierdut textul şi nu ştiu dacă mai sunt în stare să îl scriu iar, oricum, nu la fel. Esenţa era că am încurcat grape – strugure cu grapefruit – grapefruit, că altfel nu ştiu cum să îii spun în română. Gref, poate.

3) Trade schools – eu o iau ca pe şcoli de meserii, mai jos scrie despre trade and technical skills, adică e ceva foarte practic. Eu cu tehnica... nu intru în detalii şi intimităţi exagerate, demersul ar ieşi prost şi cu pagube materiale. Nu m-am reprofilat încă, deşi jur de trei ani că o fac.

4) Mersul la dentist – cu ajutorul Bunului Dumnezeu, n-am ajuns de mult acolo, sunt o fricoasă în acest domeniu. Am vizitat mai demult un dentist, la Bucureşti, şi tremuram atât de rău pe scaun încât dentistul a rămas şi el cu gura căscată şi cu instrumentele în mână, încercând să mă îmbărbăteze. Operaţiunea a ieşit bine pe total. Nu ştiu cum de am avut curaj să nasc, dar acolo am avut noroc, am făcut operaţie şi nu am simţit nimic. Dar nu asta m-a mirat cel mai tare, ci faptul că la naştere nu mi-a fost frică, operaţia a fost dictată de medic şi încă unul care era împotriva cezarienei, aşa că l-am ascultat.

5) Arătatul bine –aici aud că vânzările merg bine, eu contribui cât pot, cu haine şi rujuri şi parfumuri. Rezultatul e uneori bun, alteori şi mai bun. Partea de gimnastică şi altele o fac acasă, proţăpită pe bicicleta mea medicinală, care şi acum se uită la mine cu un deget ridicat a ameninţare şi spune hai, lasă scrisul, lasă pretextele, urcă aici şi mişcă muşchiuleţii. Da, exact, despre muşchiuleţii la care vă gândiţi vorbeam şi eu.

6) Ajutor cu finanţele – aici n-am nevoie de sfaturi, nu mai plătesc pe nimeni să mi le dea. N-am bani de investiţii, de bond-uri, de equity-uri. Cel puţin momentan :).


Acestea sunt cele şapte domenii, la 1) intră de fapt două dar abia acum am observat. Era normal să fie aşa, că doar casele nu sunt maşini şi maşinile nu sunt case, decât în cazuri puţine şi izolate. Ei, sper să ne fie bine tuturor, şi mie şi vouă şi eroilor pe care îi sărbătorim azi prin absenţa de la muncă.

9 comments:

Anonymous said...

In mare parte pot face o legatura intre criza si domeniile astea de o duc bine, dar nu inteleg cum isi face dentistul portofelul durduliu cand poporul o duce greu. Poate ca logica e: saraci, saraci, dar cu un zambet frumos.

ina bixade said...

Si eu vazusem stirile astea. Health Care este in general a recession-proof field, more secure than others jobs. Si oamenii merg la stomatolog, nu doar for the cosmetic reason, but as a necessity. Unii considera ca dupa ce si-au pierdut slujba, trebuie sa-si faca zimbetul frumos pentru interviul la noul job:) Nu stiam ca esti asa fricoasa la dentist. Eu de mica mergeam singura. Pe curind!

ina bixade said...

corectare: -other- jobs, of course:)

Amalia said...

Ionela, asta pare sa fie logica. Asa spuneau si acolo, ca e o necessity, si ii cred :)

Amalia said...

Ina, cand eram mica si eu mergeam singura la dentist, acum ma tem dar poate o sa treaca. Cred ca punctele 4 si 5 merg mana in mana.

Flavius Ţerbea said...

De McDonalds (ca industrie separata) cum de nu au zis astia nimic de bine? Sunt pline Macurile de cand cu recesiunea...

Sofie said...

I love thai food too :)

Amalia said...

Flavius, despre McDonalds nu spune nimic studiul acesta :)

Amalia said...

Sofie, chiar vorbeam cu cineva in week-end si imi spunea ca nu ii plac ingredientele din mancarea thai; mie insa imi place pana si patrunjelul acela rau (cilantro, cred) in supele lor.