Tuesday, June 21, 2011

smartfon anyone?

de cate ori am un deeply sinking feeling for a lot of different, intricate and (from the point of view of others) perfectly absurd reasons, o metoda care functioneaza pentru a ma readuce pe cararea mood-ului pozitiv este sa sar repede intr-un mijloc de transport, be it a car, a train, or, better of all, a plane (pentru ca un avion inseamna o schimbare dramatica de perspectiva, adica taman si exact ce am nevoie, de fapt). In dimineata asta trick-ul il face trenul. Cum stau eu pe bancheta si privesc cerul plumburiu, tragand pentru a nu stiu cata oara de coada concluzia ca stimatul* Chicago inseamna 7 luni de iarna, 4 luni de ploaie si o luna de picnice, imi dau seama fara putinta de scapare ca se necesita sa imi iau un smartfon (care rade ca n-am, ii dau si desert, in persoana faptului ca abia acum 4 ani mi-am luat mobil in America), dar decat ca nu stiu de care.

am auzit eu ca exista doua familii mari de scule de bagat in ceata tehnologica poporul, adica android si aifon dar pe langa faptul ca nu le deosebesc fizic, nu le deosebesc nici psihic, iar sa incerc sa ma descalcesc singura pe net ar insemna sa fiu nu doar sado, dar si masochista informational, din aia cu certificat pe perete, intr-o rama luata in sale de la walmart. Pai si daca tin cu ambele maini de barajul asta de beton peste care se pravalesc cantitatile de informatii, tot nu facem nimic, si o sa ma culegeti de pe jos post trauma, cand nu mai e mare lucru de facut. Dar, daca, sa zicem, sa presupunem, s-ar gasi niste persoane care sa-si rupa din timpul lor productiv si sa imi explice babeste, pe intelesul meu limitat, de ce android si nu aifon, de ce aifon si nu android, multe lucruri frumoase s-ar mai putea intampla intre mine si tehnica de varf.

ah, sa scriu direct din mersul trenului, sa elimin hartiuta asta prapadita pe care vecinii de vagon nu inteleg de ce mai scribalesc in secolul XIX. Prima fisura in reluctantza mea tehnica s-a intamplat la San Francisco, unde s-au petrecut, de altfel, multe fenomene complexe, in a caror profunzime ma abtin sa intru aici si acum. O fi fost un alizeu din Sillicon Valley ori something, cert e ca daca pana atunci numai ideea de a-mi luat telefondestept ma lasa complet rece, dupa ce am stat cu privirea pierduta in zarea unde viitorul tehnic e deja fumat si aruncat liber in lumea mare, lucrurile s-au schimbat, la inceput neinteligibil, apoi tot mai evident.

deci telefonul asta practic ce e? mail, net, gps, mama, tata, sora, frate, muzica, flori, pictures, fete, filme sau baieti, lighean, dush, dulap, etajera, portalul tau spre lume, ceva de genul asta? Pot si eu sa intru in gara pe net, sa vad cine nu mi-a scris, sa ma informez ce bazaconii s-au intamplat pana am dormit putin, sa vad cum va fi vremea azi si norocul peste zece ani, chestii din astea, da? Sounds good.

Cand zic ca vreau explicatii nu doresc sa irosesc timpul nimanui, exista speranta, sa stiti, pentru ca prind repede si uit greu sau deloc, o singura chestie un pic ciudata am, retin mult mai bine cand persoana care imi explica e familiarizata dinainte cu faptul ca sunt fata buna si privirea aia goala de pe fatza mea nu insemna ca nu am inteles nimic, ci doar ca procesez.

iau o pauza, dorindu-va za best si daca doriti sa aprindeti putin lumina...

*cuvant introdus din inutila delicatete de a evita o cacofonie de zile mari

16 comments:

Lola said...

Ieri doar ce-am fost intr-un AT&T store ca sa-si schimbe L telefonul lui Nokia care, dezbracat de fitze si 100% utilitarian numai pentru convorbiri telefonice, a avut marele defect de nu fi impermeabil unei ploi de vara, dupa care nu si-a mai revenit decat partial. Uitandu-ne noi la alte modele, atat bare-boned cat si mai androide, am realizat eu ca pentru mine nu mai exista pe lume alt telefon decat i-phone-ul. Nu le inteleg rostul altora. Androidele, touch-screen-uri si alte chestii sub diverse nume (de renume dealtfel) par ca fetiscanele alea de 12 ani care se fardeaza si isi pun pantofi cu tocuri ca sa para domnisoare atractive (si unele sunt, desi bineinteles ca doar in aparenta).

As vrea sa iti explic de ce, dar nu am cum decat: e total. :D Si cred ca nu e de inteles decat daca va imprieteniti cateva zile.

Nu e perfect, probabil - si aud ca baietii astia de la apple se tot chinuie sa-l imbunatateasca, dar pentru mine e mai mult decat o placere. Si toti cei care spun ca i-phone-ul e bleah si cah, pun pariu ca n-au avut unul niciodata si eventual nu vor sa aiba unul doar ca sa fie contra-curentului (vezi dezbaterea PC versus Apple).Eu una il iubesc pe al meu atat de tare incat (la modul cel mai serios) imi doresc sa apara modelul care sa-l poti implanta in antebrat :)) Sunt dispusa sa renunt partial la umanitatea personala, da. :D

Anca G said...

Amalia salutare draga mea, eu votez pentru Blackberry! Imi place la fel de mult cat ii place Lolei ZA iPhone (de care eu nu zic ca ar fi cah!) cred ca este foarte fiabil si mai ales cu adevarat "smart". Face tot ce spuneai tu in terms of legat la net, scris pe bluguri, trimis mailuri, etc. dar cu siguranta nu iti este frate, sora sau replacement pentru a nice guy with a nice hug :-). Am avut mai multe variante ale acestui smartphone in acest moment sunt mindra si fericita posesoare a modelului Torch (intitulat initial si "ba pe-a ma-tii!) care are si touch screen si alte fineturi care il aseamana pe alocuri cu Za iPhone. Eu il gasesc totusi pe fructa salbatica mult mai user friendly deoarece are (si) tastatura clasica si eu scriu mult mai repede si mai eficient decat pe aceea touch. Dar each one at his/her own taste! Eu sunt fan Berry! Am zis!
Cat despre "inutila delicatete" ea nu este inutila este un semn (pe care eu il apreciez mult!) al respectului pe care draga de tine il porti cititorilor tai si mai ales limbii romane. Eu as fi folosit totusi "orasul" dar inteleg si sentimentul din care a provenit "stimabilul" :-)

Anonymous said...

Vezi ca se exista iphone pt 50 de para, in zilele de azi.

Beatrice said...

Lumea priceputa zice ca alegerea depinde de ce vrei sa faci cu fonul smart mai mult si mai mult. Cica diferenta majora dintre ele sta in numarul de aplicatii, cu avantaj net de partea ifon-ului. In afara de asta, toate-s cam la fel.

amalia said...

Lola, daca as fi aifon, m-as inrosi de placerea unei asemenea declaratii de dragoste. In, general, imi place vitalitatea argumentatiei, indiferent daca e pro sau contra. Stai un pic, parca abia ti-l luasesi, cand ne-am intalnit noi, nu? Ar fi cazul sa repetam isprava.

amalia said...

Anca, Blackberry o data, Blackberry de doua ori, mai vine cineva? Pot zice ca am o problema cu tastatura, uite, acum scriu pe aia mare, clasica, parca si laptopul ma "inerveaza". We'll see.
Stimabilul ne-a bagat ieri seara o furtuna de n-am vazut niciodata suburnia asa de plina de copaci cazuti si gazoane neimpecabile. Parca e o fata pe care am tot vazut-o imbracata la patru ace si acum a iesit in capot.

amalia said...

suburbia adica

amalia said...

ana, that's good to know.

Corina said...

Amalia, draga, nici eu nu inteleg in ruptul capului diferenta dintre iPhone (asa se scrie corect, nu?), smartphone, blackberry si telefon normal.
Am vazut ca designul e un pic altfel la fiecare, dar banuiesc ca asta nu e singura chestie care le diferentiaza, nu?
Mie mi-a stricat pisica telefonul si am fost nevoita sa-mi iau unul nou. M-am aruncat la fitze, am aflat dupa ce l-am cumparat ca e foarte la moda acum, Nokia C3.
Habar n-am daca e smartphone sau normal, dar isi face treaba bine si-mi place de el! :-

amalia said...

Corina, iPhone e un smartphone, blackberry e scula despre care am citit intr-o carte si numa' nu stiam ce e si telefonul normal e o chestie pe care n-o mai vrea aproape nimeni. Te-am lamurit, da? :))

Dar ce e un "app"? O aplicatie pentri iPhone?

Sa te folosesti cu placere de Nokia C3 si salutari pisicii :)

stii la ce imi fac eu cafeaua?
la iBric.

Ceska777 said...

Cafeaua mea o face o masina antica de facut cafea (adica toarna ea apa fiarta peste praful de cafea) iar telefonul meu nu are decat camera si functiile obisnuite. Si sunt (totusi) happy si asa. Mai degraba mi-as schimba camera foto cu una cu adevarat profi. Chestiile care sunt mai multe chestii in acelasi timp nu prea ma inspira......

Departe said...

Deci eu luna trecuta imi inchei povestea de amor cu iphonul, si desi as avea dreptul de la network provider la un altul (iphone 4), am decis ca mi-a ajuns, si voi merge pe android, mai precis HTC Desire S.

Nici nu te gandi la blackberry, ca lipsa ecranului touchscreen la ora actuala inseamna un mare semn minus. Plus ca e un telefon de oameni de afaceri, nu de "placere" - ca sa nu mai spun ca nu e atat de customizable. Deci nu. Iphonul e misto, atata timp cat iti iei ultimul model, care e mult mai rapid decat cel vechi - dar e scump, scump in draci fata de altele si Apple sunt niste scarbe. Cel mai clar exemplu e ca daca te lasa bateria si nu mai e in garantie, te duci la magazin si nu iti schimba bateria ci telefonul, cu unul refurbished. WTF? Si inca o poveste, Itunes, care din punctul meu de vedere, al unui fun Windows, e teribil de folosit. Te leaga de maini si de picioare daca nu vrei sa iti legi tot calculatorul de Itunes.....de exemplu, trasul pozelor din telefon in calculator nu se poate face decat daca esti logata la Itunes, deci nu poti sa descarci pe orice calculator ca nu te recunoaste, etc. Ma lungesc la vorba daca continui, dar sincer, stay away. E cool si frumos, dar e din sticla, for God's sake, daca il scapi pe jos e praf, daca il bagi in carcasa nu mai arata nicicum.

Si ca sa inchei inainte de a face un eseu, recomandarea mea e android, si mai precis HTC. Ca e la fel de bun ca Samsung, dar nitel mai ieftin. Daca vrei mai multe detalii, continui discutia pe mail, ca dupa cum vezi, I', passionate about it.

Departe said...

Iar daca e vorba de apps (care sunt "aplicatiile", de la jocuri pana la tot ce iti poate trazni mintea, multe gratis, unele si cu bani), la ora actuala tot ce e pe Apple e si pe Android. Ca user de iphone de 18 luni incoace, iti spun prieteneste ca e misto si smecher, dar Itunes will ruin your life daca nu esti Apple user in general

amalia said...

Departe, see, this is the way I like it, no matter if it's about smartfon or something else :)
Adicatalea cu multe detalii.
vorbim si in privat, cum zici.

Lola said...

Pai Amalia, hai sa ne vedem si iti fac un tutorial la fata locului de nu te mai opresti decat la magazin :))

Tastatura la iphone e ceva cu care te obisnuiesti, dupa cum bine mi-a zis Dona cand eram proaspata propritara :D

Cat despre ce zice departe, nu ca vreau sa contrazic - chiar deloc, dar eu imi incarc bateria de cele mai multe ori la laptop (deci deschide itunes automat, face toate updates la fel), pozele le trimit cu instagram (free app) si pe fb, l-am scapat pe jos chiar acum 3 zile si nu s-a crapat si nici n-am imbracaminte la el. Si da, e scump dar merita. Cu ce nu-s de acord este ca cei de la apple sunt magari, cel putin in urbea mea la apple store s-au purtat admirabil. Am telefonul din 2009 si bateria inca n-a avut nevoie sa o schimb (bat in lemn si ptiu-ptiu sa nu-i fie de deochi). Si inca am pe 3gs, nu mi-am luat 4 ca nu mi s-a parut ca are mare lucru in plus, astept pe 5 sa vedem cu ce vine dar atat timp cat asta inca functioneaza la parametri, n-am de gand sa-l schimb.

Si inca ceva: asa cat si cum te stiu eu pe tine, parerea mea e ca esti iphone girl :D

Monica said...

Am venit cam tarziu dar am o dilema: cum e cu touchscreen in orasele in care iarna dureaza mult, manusi, ger, inghet?